E-faktura

E-faktura från Kvänum Energi, frågor och svar.

Vad är elektronisk faktura, (e-faktura)?

– En elektronisk faktura skickas till dig via din internetbank. Fakturan kan du titta på i internetbanken, den ser ut precis som en faktura på papper.

Hur vet jag att jag har fått en e-faktura till min internetbank?

– Du måste regelbundet kontrollera hos din internetbank om du har några e-fakturor som har kommit in för betalning.

Får jag min faktura på papper?

– Nej, när du är anmäld till e-faktura får du inte längre någon faktura på papper från Kvänum Energi.

Vilken information får jag på den elektroniska fakturan?

– Den elektroniska fakturan innehåller samma uppgifter som en faktura på papper.

När betalas en e-faktura?

– När du har godkänt din e-faktura hos din internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen.

Kan jag kombinera e-faktura med autogiro?

– Ja, det går bra. Anmälan till autogiro görs via din bank eller en blankett som du kan få av oss.

När får jag e-fakturan?

– E-fakturan får du vid samma tidpunkt som din pappersfaktura skulle ha postats.

Vad händer om jag missar att betala?

– Om du missar att betala din e-faktura på förfallodagen får du påminnelse per post, på samma sätt som gäller för faktura på papper.

Vad händer om jag byter bank?

– Om du byter bank måste du själv anmäla dig hos din nya bank för tjänsten e-faktura från Kvänum Energi.

Hur avanmäler jag mig från e-faktura?

– Via din internetbank letar du upp avanmälan för elektronisk faktura. Där följer du instruktionerna för avanmälan.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om e-faktura?

– Har du frågor om betalningen, kontakta din internetbank. Har du frågor om innehållet i e-fakturan, eller behöver du ytterligare information om e-faktura, kontakta vår kundtjänst. 0512-797070 eller kundtjanst@kvanumenergi.se